Persoonallisen ilmeen tunnetuksi tekemiseen käytetään sekä enemmän aikaa että rahaa.
Ajan hengen mukaan sama lainalaisuus koskee yrityksiä, yhteisöjä ja yksittäisiä, julkisuuteen pyrkiviä ihmisiä.
Visualistin elämä on mielenkiintoista. Luettu teksti, kuultu puhe – kaikki kääntyy kuviksi, väreiksi ja muodoiksi. Visualisti on kuin tulkki, joka muuttaa kielen toiseksi.
Miten graafinen suunnittelija, visualistimme, sitten etsii ratkaisua. Kuvitusratkaisulla pitää olla maali – selkeä näkemys siitä mihin sillä pyritään. Niinhän me teemme vaatetuksenkin suhteen. Haluammeko luoda katsojalle mielikuvan luotettavasta pankkivirkailijasta vai eteerisestä runoilijasta.
Mietinnässä on myös miten grafiikkaa käytetään argumentoinnin välineenä, mikä on graafisten elementtien sijoitus, jotta tieto välittyy lukijalle optimaalisesti ja mikä taitollinen järjestys sivutasolla tukee pääviestejä. Ja kun toimintaympäristönä internetissä on koko maailma, on mietittävä myös visuaalisuuden, kuvien ja värien kulttuurisidonnaisuutta.
hi